3. května 2014
Co dělat, když se váha zastaví těsně před cílem?

Tělo po určité době hubnutí spaluje méně, protože už mu docházejí zásoby tuku. „Vlastně se bojí zpracovat víc. Vyrovnává se totiž s novou situací a syslí deka na horší časy,“ popisuje Ria Hrušovská. Tohle podle ní zabere na poslední kilová závaží:

Zužujte se pomalu
Pořád hubnete, jen v menších dávkách než v počátečním cvičebním záchvatu, kdy kila mizela skoro sama. „Čím pomaleji tuky likvidujete, tím lépe. Půl kila týdně možná zní směšně, jenže za rok máte k dobru dvacet šest. Navíc pozvolná změna rovná se trvalý úspěch,“ upozorňuje trenérka.

Víc se zpoťte
V cílové rovince se vám vyplatí zvýšit sportovní nasazení. „Nejde jen o to, spálit kalorie, ale i pohybem posílit svalstvo. Nahradíte tak tkáň, o niž přicházíte během diety,“ ujišťuje Ria Hrušovská.

Upište se posilovně
Co vás přimělo koupit si trenýrky na spinning? Touha nasoukat se do kalhot, nebo obava svléknout se do plavek? „Sepište si své důvody na papír a noste ho všude s sebou. Veďte si deník nebo řekněte o plánu známým. Budou vyzvídat, jak se má trenér boxu, takže cvičení hůř vzdáte,“ radí Ria Hrušovská.

Držte si úspěch
„Možná vám tělo naznačuje, že už jste zdravé hmotnosti dosáhla. Pokuste se ji udržet,“ vzkazuje trenérka. Žít zdravě jen chvíli přirovnává ke snaze uzdravit slepého tím, že mu nasadíte kontaktní čočky.