29. dubna 2014
Pokud není venku hezky, nevymlouvejte se na počasí a jděte do posilovny. Chůzi, běh i jízdu na kole si tam můžete nahradit na speciálních strojích.
1 / 2

Mýty o fitness
⇒ Pokud si myslíte, že můžete hubnout bez návštěvy posilovny, jste na omylu. Překonejte svůj strach a najděte si tu nejvhodnější.
⇒ Ještě než si zakoupíte slevovou nebo klubovou kartu, posilovnu si vyzkoušejte. Ptejte se také na to, zda poskytují služby osobního trenéra (brzy totiž zjistíte, že se bez nich neobejdete). Jeho služby využívejte třeba jen první dva měsíce a pak už cvičte sama.
⇒ Zapomeňte na fámy, že v posilovně potkáte spoustu zpocených, hekajících chlapů, kteří nebudou dělat nic jiného, než se vám koukat do výstřihu. Tyhle doby už jsou dávno pryč. Pokud se ale stydíte, jděte poprvé cvičit s kamarádkou. Dál se na ni nespoléhejte. Kdyby ji cvičení přestalo bavit, skončila byste taky. Svůj program si určujte sama. Na nikoho se nevažte.
⇒ Vyberte si vhodné oblečení. Pokud se stydíte za své „špeky“, nenoste na cvičení krátké tričko a kraťasy. Oblečte si pohodlné tepláky a volné triko, abyste během cvičení nemusela myslet na to, že vám z trička vykukují faldy. Zbytečně se demotivujete hned na začátku a cvičení pak podvědomě nenávidíte.
⇒ Dávejte si splnitelné cíle. To nejhorší, co můžete udělat, je nereálné naplánování hubnutí. Dávejte si menší cíle a postupně je zvyšujte. Jinak se odradíte hned na začátku a ztratíte vůli. Při vytyčování cílů zvažte své genetické dispozice.  A také se naučte radovat ze svých drobných pokroků.

Zrychlete se!
⇒ Nestačí jen posilovat! Musíte se také hýbat a celkově se zrychlit. Změňte svůj životní styl a dostaňte do svého denního režimu daleko více pohybu. Začněte tím, že ráno zaparkujete auto daleko od práce a zbytek cesty se projdete. Pokud jezdíte MHD, vystupujte o jednu zastávku dříve. Vyplatí se to. Pravidelnou svižnou chůzí zhubnete. Do schodů choďte pěšky a zapomeňte na výtah. Stále myslete na to, že čím víc a rychleji se hýbete, tím víc spalujete.
⇒ Pamatujte na to, že tuky se nejlépe spalují ráno, proto běhejte, procházejte se nebo protahujte hned po probuzení. Zato posilovací cvičení se hodí spíš na odpoledne. Vaše tělo na ně totiž není dřív připravené. Ráno tedy choďte běhat nebo plavat a odpoledne choďte do posilovny nebo cvičte doma.

1 / 2