25. dubna 2014
 | 
Foto: Shutterstock
Ve dvaceti stačil týden diety a měla jste pár kilo dole, teď už to tak jednoduché není. Není to však ani nemožné.
1 / 3

Kolik kamarádek jste už slyšela zoufat si nad tím, že po třicítce jim domácí váha přináší stále více nepříjemných chvil? Smutnou pravdou je, že čím jste starší, tím snáze kila naberete a tím hůře se jich budete zbavovat. Důvodů je spousta a skrývají se jak v životosprávě, tak v biochemických změnách v těle. Neznamená to však, že s třetím křížkem na krku se musíte smířit i s nadváhou. Možná je třeba jen změnit přístup k hubnutí.

Když je vám 30
Ženy po třicítce v průměru ztrácejí 1% svalové hmoty ročně. To pochopitelně zpomaluje metabolismus, který se odehrává právě ve svalech. Zároveň si většina z nás v tomto věku pořizuje potomstvo a naskakuje do nekonečné honičky rodičovství a kariéry. Jinými slovy: Občas máte problém najít si i pár minut na osobní hygienu a pravidelné docházení do fitka nepřipadá v úvahu. K tomu se přidává nepravidelná životospráva – na pořádné jídlo si často najdete čas až večer, což není nejvhodnější. Teď je každá rada drahá…

Chcete-li bojovat proti ztrátě svaloviny, potřebujete dvě věci – silové cvičení a dostatek bílkovin, které jsou pro svaly základním stavebním kamenem. Jídlo s velkým podílem bílkovin má také nižší glykemický index a zajistí vám sytost na delší dobu než jídlo sacharidové. Přidejte do jídelníčku maso, vejce, jogurt a sýr. Mléčné výrobky (nebo slunečnicová jádra, mandle či mák) vám zajistí další důležitý prvek – vápník. Jste ve věku, kdy ženám začínají řídnout kosti, a podle výzkumů je vápník vhodným doplňkem i pro spalování tuků. Denně byste ho měla přijmout 1000 mg v několika dávkách, tělo je totiž schopno vstřebat najednou nejvýš 500 mg. Neodbývejte snídaně a obědy, aby vás večer nepřepadal vlčí hlad, který vede k luxování ledničky, a nedojídejte po svých ratolestech.

Nemáte čas strávit každý den hodinu ve fitku? Problém vyřeší intervalový tréning neboli HIIT, v němž se střídají periody vysoké zátěže s odpočinkem. Stačí dvacet minut a spalování máte zajištěno ještě několik hodin po cvičení. Doma můžete cvičit základní silové cviky jako dřepy nebo kliky. Pokud máte za sebou porod, zaměřte se na pánevní dno a tzv. jádro, tedy stabilizační svaly ve středu těla. Skvělým cvičením pro tuto oblast je pilates, jóga nebo cviky na balanční podložce.

1 / 3