26. dubna 2014
Zařídí skvělou figuru i pocit, ale může vás přivést i k psychiatrovi.
1 / 2

1. Rakousko-uherská císařovna Sissi byla cvičením posedlá. Měla dokonce učitele chůze. Den začínala v pět hodin ráno tělocvikem a gymnastikou a po obědě si dopřávala několikahodinovou procházku. Sissi svůj „fitness“ program dokonce sepsala. Česky vyšel v knize Kondiční a dietní program císařovny Sissi.

2. Revoluci v masovém cvičení způsobil K. H. Cooper, americký lékař, který v roce 1968 napsal knihu Aerobics a popsal v ní ideální trénink: „Při provádění aerobních sestav nevzniká nežádoucí kyslíkový dluh, vyplavují se endorfiny, člověk se unaví a vyčistí si hlavu.“ Cooperův program propojila tanečnice Jacki Sorensen s tancem a zrodil se aerobik!

3. „Proč stále vypadám tak dobře? Jsou to geny, dobré jídlo, sex a sport,“ prohlásila herečka Jane Fonda, která aerobiku s gymnastickými prvky propadla v osmdesátých letech. Nabízely se její videokazety, které budily stylem cvičení nevoli lékařů a fyzioterapeutů. Ve statických choreografiích se jednotlivé prvky opakovaly ve vysoké intenzitě, cvičilo se ve špatné obuvi a na zcela nevhodném povrchu. Následkem byly poškozené klouby i silné bolesti zad, kterými trpěla i hlavní propagátorka.

4. Američtí vědci sledovali třicet vysokoškolaček, které cvičily jógu a dvacet minut setrvávaly v pozici vsedě, vstoje nebo vleže, regulovaně dýchaly a meditovaly. Pak prováděly dvacetiminutové aerobní cvičení na běžeckém trenažéru. Po cvičení následovaly logické a vědomostní testy. Výsledky ukázaly, že po cvičení jógy se výrazně zlepšila rychlost a přesnost odpovědí mladých žen.

5. Giselle Bündchen, Julia Roberts, Uma Thurman nebo Daniel Craig propadli kouzlu cvičení pilates. Dostane každého do formy, zařídí štíhlé a pružné svaly, rovná záda a zpevní pánevní dno. Jízdou na kole se zase zlepšuje fyzička a Paris Hilton nebo herečka Sarah Michelle Gellar povýšily bicykl na módní doplněk.

1 / 2