15. února 2014
Řekněte nám, co vás bolí a trápí, a my vám poradíme ten nejjednodušší lék...
1 / 3

Obtěžuje vás pálení žáhy? Duní ve vaší hlavě pořád a pořád bubny migrény? Jste stále ve stresu, a to i ve chvíli, kdy k němu nemáte sebemenší důvod? Místo toho, abyste se ládovala bílými, růžovými či zelenými pastilkami, zkuste najít lék ve své vlastní spíži. Určitě bude chutnější a leckdy i účinnější než „zázraky“ z lékárny… Prozkoumejte, jaké vitaminy, minerály a jiné živiny vás můžou osvobodit od bolestí, křečí a rozmrzelosti. Pak už jen sestavte speciální menu přímo ušité na tělo a bojujte se svými potížemi. A jestli se bez osvědčených prášků skutečně neobejdete? Léčivé účinky vybraných jídel vám budou pomáhat i při jejich užívaní. Pokud tedy důvěrně znáte naše popisované neduhy, zkuste zabrousit nejdřív do své ledničky:

>> Migréna
Andělé strážní: tučné ryby, jako např. makrela, sardinky a sleď.
Vykrmené rybky mají vysoký obsah omega-3-kyselin, které snižují produkci prostaglandinů. Jsou to látky podobné hormonům, jejichž funkce ovlivňují prokrvení a mohou přivodit různé záněty a bolesti hlavy. Lékaři zjistili, že ti, kteří po dobu dvou měsíců polykají denně 1,25 gramu rybího tuku, trpí mnohem méně migrénami.
Kolik: preventivně si dvakrát týdně objednávejte k večeři či obědu rybku. Jestliže nemáte čas nebo možnost přijímat rybí tuk přírodní cestou, poraďte se se svým doktorem a pořiďte si suplementy obsahující rybí olej.
Strašáci: vyvarujte se předem zpracovanému masu, umělým sladidlům, červenému vínu, čokoládě, tvrdým sýrům a citrusovým plodům.

>> Menstruační křeče
Anděl strážný: lněné semínko.
Zmíněný prostaglandin také zvyšuje stahy děložní svaloviny a lněné semínko je další potravinou obsahující omega-3-kyseliny, která opravdu hravě zabraňuje jejich drzému uvolňování.
Kolik: dvě až tři kávové lžičky semínek každý den. Zasypejte jimi zeleninový salát nebo bílý jogurt.
Strašáci: během periody se snažte nejíst červené maso a mléčné produkty. Obsahují arachidonovou kyselinu, která podporuje tvorbu prostaglandinů.

1 / 3