30. ledna 2014
Mnoho diet o sobě prohlašuje, že jsou revoluční. Většinou se ale jedná o dodržování komplikovaných pravidel, při kterých dochází ke snížení počtu kalorií a věčnému trápení s jídlem.
1 / 2

Střídavý půst představuje novou metodu, díky níž se zbavíte nadváhy a posílíte zdraví.

Vposledních desetiletích se základní lékařské rady ohledně toho, jak vypadá zdravý životní styl, celkem shodují: Jezte nízkotučná jídla, více se pohybujte, zařaďte do svého jídelníčku velké množství čerstvé zeleniny a ovoce a především – jezte ideálně pět porcí denně a nikdy žádnou z nich nevynechávejte. Přes varování lékařů a šíření zásad zdravého životního stylu výskyt obezity ve světě narůstá. Odborné kruhy svá stanoviska přehodnocují a hledají způsob, jak nenásilně proměnit lidské zdraví a bojovat s obezitou. Obracejí se k moudrosti našich předků a rekonstruují způsob jejich života.

Pro většinu tvorů na této planetě je zcela běžný rytmus střídání období hojnosti a hladu. V dnešní době je naopak zvykem jíst po celý den a rozhlížet se po laskominách jako na pastvě – tu latté se skořicí, tam čokoládová tyčinka nebo bageta z automatu. Zbavit se všech stravovacích zlozvyků a zaměřit se přesně na to, co opravdu potřebujete, ne na to, co chcete, přináší úlevný pocit, že vše se netočí kolem jídla. Na varování našich babiček nejíst mezi hlavními jídly se už dávno zapomnělo a to je opravdu škoda. Ruku v ruce s vědomým přístupem k jídlu jde především změna chování. Cílem metody střídavého půstu je vypěstovat si nový přístup k jídlu: promyšlený, racionální, zodpovědný, aniž byste si toho byli vůbec vědomi.

1 / 2