9. října 2013
Zmíráte horečnou touhou po tabulce čokolády nebo po smetanové zmrzlině? To něco znamená! Zjistěte, co vaše tělo potřebuje – a jak mu to zdravě dodáte.
1 / 2

Toužíte po: Smetanové zmrzlině s čokoládovou polevou (302 kalorie, 18 g tuku)
Důvod: Scházejí vám mastné kyseliny. Možná je to tím, že se vyhýbáte tukům. Jestli držíte dietu a občas vás popadne nezkrotná chuť na tučnou zmrzlinu, tělo vám naznačuje, že to s nízkotučnou stravou přeháníte.
Rychlá náprava: Rozhodně si zmrzlinu neodpírejte. Vědci zjistili, že chladivá pochoutka zvedá lidem náladu podobně jako třeba sport! Místo kalorické bomby, jako je třeba Magnum (302 kalorie), si vyberte nanuk s nižší energetickou hodnotou.
Zničte chutě navždy: Mějte vždy po ruce ořechy a slunečnicová semínka. Obojí obsahuje mraky zdravých tuků. Uvidíte, že najednou dokážete projít okolo mrazicího boxu se zmrzlinou, aniž se vám začnou sbíhat sliny.

Toužíte po: Croissantu s čokoládovou náplní (364 kalorií a 20 g tuku)
Co to znamená: Máte nízkou hladinu cukru v krvi. Odbyla jste snídani a brzy po jídle vám prudce klesla jeho hladina. Tělo nutně potřebuje sacharidy, které mu dodají energii. Jenže když spolykáte sladký croissant, problém nezmizí. Hladina cukru vám sice bleskově vylétne vzhůru, ale za pár hodin budete opět s kručícím žaludkem obléhat pekařství.
Rychlá náprava: Kupte si celozrnnou tyčinku slazenou medem a přikusujte k ní jablko. Dodáte tělu energii, která dlouho vydrží.

Toužíte po: Slaných bramborových lupíncích (181 kalorií, 11,4 g tuku v sáčku o obsahu 35 g)
Co to znamená: Jste ve stresu a vaše tělo vyrábí mraky adrenalinu.
Důsledek: Máte rozhozenou hladinu sodíku a hořčíku v krvi a prahnete po pikantních pochoutkách. Určitě znáte pocit, že nutně „musíte mít“ slané brambůrky. Na chvíli vás sice uklidní, ale potřebné minerály tělu nedodají. Jen vám ještě víc zvednou stresem vybuzený krevní tlak.
Rychlá náprava: Dejte si hrst slaných buráků. Uspokojíte chuť na sůl a dodáte tělu důležité minerály a tuky.
Zničte chutě navždy: Upravte si hladinu hořčíku a draslíku horou brokolice a špenátu. Současně snižte přísun soli. A když přece jen zatoužíte po slaných brambůrcích, vyjděte si na svižnou procházku. Pohybem zaženete veškerý stres a nezdravé chutě se možná zázračně vypaří.

1 / 2