24. září 2013
Kolikrát jste byla u kadeřníka? Samozřejmě, nesčetněkrát. A kolikrát jste váhala, jestli si s ním podat ruku, strkat mu spropitné do kapsy nebo platit za kávu, kterou vám uvařil? Víme, jak být správná zákaznice!
1 / 3

Trapas jako hrom, tak hodnotí jazyková lektorka Jana svou poslední návštěvu v kadeřnickém salonu v centru Brna. Ještě donedávna chodila do malého kadeřnictví na sídlišti, kde stříhala její sousedka. Když ale dostala pozvánku na divadelní premiéru, rozhodla se, že si za efektní účes připlatí. Jakmile jí kadeřnice ve franšízovém salonu ukázala kudrliny v zrcadle, s nadšením se začala hrabat v peněžence a strkat jí do zadní kapsy džín stovku. „Jenže kadeřnice se lekla, vyjekla, co ji osahávám, a byl z toho poprask na celý salon. Nebyla na to zvyklá, u nich se nechává spropitné na recepci,“ postekla si Jana, která se poté zase vrátila do koženkových křesílek a k laciným šamponům v bývalé kočárkárně.

„Kadeřnice Dáša mi aspoň řekne, co se děje v každém vchodě,“ usmívá se Jana. Ale je to tak správně? Zjišťovali jsme, jak se má chovat správná kadeřnice, ale i vy, abyste byla jejich nejlepší zákaznice, které si budou vážit!

„Kadeřník by měl být nejen vlasový odborník, ale i manažer a dobrý psycholog. Ale to, zda si má s klientem povídat, je individuální. Někdo se vyloženě těší, že si v salonu popovídá, jiný rád mlčí. Kadeřník čeká na klienta, jak začne,“ popisuje Soňa Veljija ze salonu Lorma. „Sám kadeřník hned nemůže na klienta vyklopit zážitky z posledních dnů, měl by spíše naslouchat. Navíc by měl mít všeobecný přehled.“

Podle ní je správné, když si zákazník vylije srdíčko, ale nesmí kadeřníka obtěžovat a vysávat, protože ten musí mít energii i na další objednané.

1 / 3