24. září 2013
Je jedno, jestli máte kila navíc po dětech, ze stresu nebo kvůli lásce k čokoládě. Pár chytrých triků dá bříšku hezčí tvar už za chvíli.
1 / 2

Denně děláte stovku sklapovaček, střídáte diety jak na běžícím pásu a pořád žádný viditelný výsledek? Zbavit se přebytečného tuku na břiše je běh na dlouhou trať a žádá si velkou trpělivost. Vzhled svého bříška však můžete vylepšit okamžitě. Krokem číslo jedna je správné držení těla. Vzpomeňte si, jak vás rodiče v dětství neustále napomínali, abyste se nehrbili. Při špatném postoji vám ochabují svaly a břicho se pak lehce vyboulí ven. 

Narovnejte se, vypněte hruď a hned uvidíte rozdíl. Břicho bude vypadat menší, navíc tak nenásilně posílíte břišní svaly. Pozornost byste měli věnovat také ergonomickému sezení. Když se budete na židli různě kroutit, vždycky vám bude břicho přetékat. Zásadní pro ploché bříško je i dobré fungování střev. Ne vždy tvoří nadměrný objem kolem pasu tuk – břicho může být prostě jen nafouklé, protože tělo těžko tráví oběd.

Jakým pochutinám se tedy vyhnout? V první řadě perlivým nápojům. Střevní plyny tvoří vzduch, který polykáme nejen při jídle, ale i při pití bublinkatých limonád. Nahraďte je proto neperlivou vodou s citronem, který sám o sobě detoxikuje a čistí střeva. Omezte i žvýkačky. Při žvýkání opět spolykáte spoustu vzduchu, navíc si žaludek myslí, že jíte, a začne produkovat trávicí šťávy. Obloukem obcházejte pečivo z bílé mouky. Neobsahuje téměř žádnou vlákninu, takže může na čas zablokovat trávicí systém a způsobit nepříjemnou zácpu. Raději si kupte celozrnnou variantu, která díky obsahu vlákniny funkci střev naopak posiluje. Odborníci radí nejíst hned po jídle ovoce, protože pak začne ve vašem těle kvasit a vznikají další plyny.

Ničemu nepomůže ani přemíra stresu. Ten spouští hormonální vodopád, který komplikuje všechny metabolické procesy v těle. Ve stresu má navíc řada lidí sklony   zanedbávat výběr zdravého jídla a zvyšovat kalorický příjem.

1 / 2