7. září 2013
Jen tak ležet? Ani náhodou! Můžete i shazovat.

Máte výčitky svědomí, když si místo lekce ve fitnessu uděláte pohodu doma na gauči nebo prosedíte hodinu chatováním na Facebooku? Dobrá zpráva pro všechny bojovníky s váhou – i čas lenošení můžete započítat do svého denního sčítání příjmu a výdeje kalorií. Máme pro vás malý přehled, kolik ener­gie spálíte při svých oblíbených činnostech, které mají ke sportu hodně daleko. Hodnoty odpovídají půl hodině aktivity pro osobu vážící cca 60 kg. Je-li vaše váha vyšší, počet spálených kalorií se zvyšuje (na 10 kg přibližně o jednu čtvrtinu).

Pro porovnání:
Spaní: 19 kcal
Sledování televize: 23 kcal
Čtení (vsedě): 34 kcal
Sezení u počítače: 40 kcal
Čekání ve frontě: 38 kcal
Vaření: 75 kcal
Nakupování: 105 kcal
      x
Běžné posilování: 90 kcal
Hatha joga: 120 kcal
Svižná chůze: 135 kcal
Aerobik (rekreační nasazení): 165 kcal
Plavání: 180 kcal
Jízda na rotopedu: 210 kcal
Běhání (střední tempo): 240 kcal