19. července 2013
Přestaňte už s věčnými hladovkami. Nadbytečných kilogramů se můžete bezbolestně zbavit i jinak.
1 / 3

Kvalitní olivový olej, ryby, saláty a červené víno – to zní na rozdíl od některých nevábných diet docela lákavě… V létě je výborná příležitost si mediteránské stravování náležitě vychutnat – jednak proto, že do Středomoří často cestujeme za sluncem, a i když necestujeme, můžeme čerstvé suroviny, které jižané používají, pořídit i u nás – při troše snahy se lze vyhnout nákupu bezchutné supermarketové zeleniny a dojít si pěkně na trh, do biopotravin nebo k tetičce na zahrádku pro rajčata či jinou sezónní zeleninu, na první pohled sice méně vzhlednou a šišatou, ale zato mnohem chutnější.

Obézní Řekové
Přestože se všude dočtete, že jižané se pomocí středomořské diety udržují v kondici a štíhlí, při návštěvě některých zemí, například takového Řecka, zjistíte, že místní obyvatelé jsou značně „vypasení“ a „tuční“, a to hlavně děti a mladí, což pochopitelně může vyvolat pochybnosti o místní stravě. Heslo důvěřuj, ale prověřuj je určitě namístě, takže když je začnete zkoumat, vyjde najevo, že už vlastně nejedí podle zásad původní mediteránské kuchyně – tu vytěsňují fast foody, umělé sladkosti a přemíra přeslazených nápojů typu Coca Cola. Chcete-li opravdu zdravě „středomořsky“ jíst, zkoumejte původní recepty a stravovací návyky místních lidí. V horských řeckých vesničkách, kam se ještě masový turismus nedostal, těžko najdete někoho obézního. Pokud nemáte zrovna náladu a čas po tom pátrat osobně, využijte poznatků, které jsme o středomořské dietce vyzkoumali za vás.

1 / 3