27. června 2013
Hýčkejte si chuťové buňky a zároveň si zařiďte břicho jako přistávací plochu, žulová stehna a zadek snů. Pomohou vám žhavě nové a hlavně pohodové vyživovací taktiky.
1 / 4

Stává se to každý rok. Od Vánoc do Velikonoc se ládujete čokoládovými bonbony a smaženými řízky. Každý večer připlácnete zadek na pohovku před televizí. Zapotíte se jedině v případě, že se snažíte narvat stehna do džín, které vás loni v létě obepínaly jako druhá kůže. Cvičení? Nezájem. Pak se ovšem venku oteplí a vy zpanikaříte. Naštěstí existuje stravovací plán, díky kterému zdokonalíte svou postavu právě včas, aby vás začátek plavkové sezony zastihl skvěle připravenou. A co je nejlepší: nebudete muset ani chvíli hladovět. Shodíte kilo až dvě za měsíc (záleží na tom, jestli cvičíte a jak zdravě/nezdravě jste dosud jedla), aniž budete nucena se vzdávat všech laskomin, které milujete.

„Během zimy vždycky ztloustnu o dvě nebo tři kila,“ prozrazuje třiadvacetiletá kosmetička Daniela. „Nejvíc se nafouknu na stehnech a v pase. V plavkách si pak připadám jako velryba, ale na drastické hubnutí nemám náladu. V létě si člověk přece má užívat, a ne se trápit hlady.“ Plážová dieta vás útrap ušetří. Budete polykat samé zdravé potraviny, které uspokojí vaše gurmánské choutky a zároveň vás nasytí. Nikdy nebudete mít vlčí hlad, takže nehrozí, že se ze zoufalství přecpete k prasknutí. Pozor! Odborníci na výživu upozorňují, že na následujících pravidlech stojí a padá úplně každá dieta! Kdo se jimi při shazování kilogramů neřídí, může si nechat o úspěchu jenom zdát. Na rozdíl od jiných diet si nebudete muset vtloukat do hlavy složité strategie, zříkat se cukrů, vážit jídlo, počítat kalorie anebo si nakládat na talíř jen porce o velikosti kreditní karty. Pusťte se do akce ještě dnes; čím dřív začnete, tím dřív se budete těšit z bezchybného těla. A hned můžete začít plánovat, jaké plavky si letos pořídíte. Budete se v nich cítit jako bohyně.

1. Vyhoďte rohlíky
Sacharidy mají špatnou pověst, ale jen některé si zaslouží skončit v odpadkovém koši. Například celozrnný chleba, obiloviny a tmavá rýže by měly zaujímat ve vaší spíži čestné místo. Jsou totiž plné vlákniny, takže je dlouho trávíte, aniž se svíjíte hlady nebo vás pronásledují neodolatelné chutě. Existují ale také „zlé“ sacharidy (cukr, pivo, bílá rýže, světlý chléb, brambory, mouka). Bleskově vám prolétnou žaludkem a nasytí váš krevní oběh cukrem, takže vám okamžitě stoupne hladina inzulinu (hormonu, který se stará o správné zpracovávání jídla v organismu). Když má spoustu práce se „špatnými“ sacharidy, nemá čas na svou druhou funkci – spalování tuků. Důsledek? Tuk se vám spokojeně usadí tam, kde ho nejméně potřebujete. Hladina inzulinu vám navíc za chvíli prudce poklesne a vy vystartujete od pracovního stolu do nejbližší cukrárny. Pořád se nehodláte vzdát křupavých světlých rohlíků? Možná vás přesvědčí další důvod: „špatné“ sacharidy nutí tělo zadržovat vodu. Jestliže se jimi pravidelně přecpáváte, není divu, že vaše břicho připomíná dobře nahuštěnou pneumatiku. Jakmile tyto sacharidy vyřadíte z jídelníčku, bleskově shodíte několik „vodních“ kilogramů. Když uvidíte, jak pod vámi váha ukazuje den ode dne nižší číslo, získáte obrovskou motivaci.

1 / 4