20. června 2013
Není to tak dávno, co jste si skryta v kabátu slibovala, že do prázdnin se těch pár kil zbavíte.
1 / 3

Hrozíte se okamžiku, kdy budete muset na pláži odhodit i poslední vrstvu oblečení a jít „s pravdou ven“? To, jak moc dokážete zamávat s přebytečnými faldíky, je jen otázka času. Máte k dispozici týden, dva nebo celý měsíc? Přiznejme si, že jsme už dost staré – nebo chcete-li dospělé – na to, abychom naivně věřily na zázraky, Nekonají se a basta. Kdyby existovala dieta, která nás bez úsilí zbaví nadbytečných kilogramů a hlavně natrvalo, běhali by po světě samí krásní, štíhlí lidé. Myslíte-li to s hubnutím vážně, nechejte si ušít program pouze na vaše tělo a dopřejte si čas. Správný měsíční úbytek by se měl pohybovat mezi dvěma až čtyřmi kilogrami, s ohledem na to, z jaké startovní čáry vyrážíte. Jednoduchými počty tak snadno zjistíte, kolik času potřebujete, abyste se dostala na vysněnou váhu… A zpátky do reality. Čas je totiž to, co právě v tuto chvíli už nemáte. Vaše dovolená u moře se kvapem blíží a rušit ji a přebookovávat letenky se vám opravdu nechce. No tak dobrá – i když jsme spíš pro pomalé, neradikální, ale o to déle působící diety, podlehneme i my tomu, že není čas na hrdinství. Je za pět minut dvanáct, a tak se inspirujte našimi třemi dietami… A hezkou dovolenou v plavkách mějte. 

Když máte pár dnů
Jestliže vás tlačí čas, vyzkoušejte tzv. Třídenní dietu. Pokud budete dodržovat následující doporučení, měla by se ručička na váze vrátit zhruba o dva dílky zpátky. Během třídenní diety se konzumují pouze nízkokalorické potraviny, malé porce a navíc rozložené do tří jídel denně. To logicky vede k rychlému, ale bohužel ne dlouhodobému efektu. Třídenní dieta je vhodná pro ty, kdo potřebují shodit rychle, nikterak však závratné množství kilogramů. Ke snídani si můžete dát kávu nebo čaj bez cukru, ovoce, trochu pečiva, nízkotučné mléčné výrobky a cereálie. K obědu je ideální kuřecí nebo netučné rybí maso, vejce a pečivo. Večer si pak naservírujte větší porci masa, vařenou zeleninu a jako dezert sladké ovoce nebo mističku nízkotučné zmrzliny. Co naopak nesmíte, jsou tučné a sladké pokrmy. Zapomeňte tedy na uzeniny, sýry, smetanové, majonézy, dresinky a sladkosti.
PRO: Rychlý efekt. Rozumná skladba jídelníčku respektující zásady zdravého stravování. Pestrost dovolující i potraviny, které jiné diety striktně zakazují.
PROTI: Rychle nabyl, rychle pozbyl. Tato dieta nemá dlouhodobý efekt a skutečně může sloužit jen k tomu, abyste se vešla do šatů, které běžně nedopnete. Tři jídla jsou málo, a tak hrozí pocit hladu. A taky jojo efekt. 

1 / 3