20. listopadu 2010
Měla jste vždy pocit, že blažený spánek a hubnutí se vylučují? Že vám hodiny zaslouženého odpočinku na váze spíš přidají? Omyl. Seriozní studie dokázaly, že za těchto třech podmínek zhubnete i v posteli.

1. Spěte dlouho!

Většinu z nás překvapí, že ve spánku tělo nelenoší, jak by se mohlo zdát, ale tvrdě pracuje. Během nočního odpočinku musí stihnout regeneraci celého organismu a na to potřebuje spoustu energie, pro kterou sáhne do tukových zásob. Dostateč-ně dlouhým spánkem tedy při dietě vůbec nehřešíte.

Naopak ti, kdo si dopřejí 8hodinový odpočinek, hubnou lépe – ztrácejí totiž především tuk, zatímco u těch, kteří spí pouhých 6 hodin, je podíl tuku na váhovém úbytku pouhých 20 %. Zbylých 80 % tvoří ostatní tělesná hmota včetně svalové, což není vůbec žádoucí. Nedostatek spánku navíc zvyšuje pocity hladu. Tento fakt komplikuje hubnutí např. ženám po porodu, u nichž je chronické nevyspání běžné.

2. Spěte potmě!

I taková zdánlivá maličkost jako příliš světla nebo zapnutý televizor v ložnici ovlivňuje vaše pokusy zhubnout. Tma je signál pro tělo, aby začalo produkovat hormony spouštějící noční režim látkové výměny a regenerační procesy, při kterých se spaluje energie a uložené tuky. Osvětlené místo na spaní také zvyšuje riziko nočního bílení lednice.

3. Jezte opatrně!

Pokud chcete během spánku hubnout, je třeba dát si pozor, co večer jíte. Proces nočního spalování tuků může narušit např. velké množství zkonzumovaných sacharidů. Ty dokáží hubnutí překazit.

Dodržujte také zlaté pravidlo: Poslední jídlo 2–3 hodi­ny před odchodem do postele.