14. května 2013
Najděte si příjemnou trasu podél řeky nebo kolem výloh oblíbených butiků... Ať máte motivaci!
1 / 2

NA VLASTNÍ KŮŽI
Možná najdete deset důvodů, proč běhat nemůžete… Už po pár metrech nepopadnete dech, nemáte vhodné oblečení, v televizi začíná dobrý seriál… Já o tom vím své! Jen dobíhání tramvaje pro mě bylo atletickým vrcholem, který jsem „rozdýchávala“ ještě tři další zastávky. Jenže pak jsem potkala Honzu. Běžeckého trenéra. A svět se mi obrátil naruby! Za rok osm kilo dole, konfekční velikost 34 a postava, o níž jsem myslela, že ji mohou mít jen modelky po retuši!

MOTIVACE
Stanovte si rozumný cíl a běžte za ním! U mě fungovala vzdálenost, kterou uběhnu, ale může to být i čas nebo třeba účast v závodě. Máte Facebook? Vyzkoušejte technologii Nikeplus, která vám umožní sledovat vaše výkony v přehledné tabulce (jak dlouho, kolik kilometrů, jaké převýšení, jste právě uběhla) a které sdílíte. Mě každý nový „lajk“ donutil ráno vstát z postele a vyběhnout!

Jak začít?
Téměř okamžitě jsem pochopila, že běhání je věda! Nejde jen tak se hnát rychlostí blesku, sotva popadnout dech a po deseti minutách to obrátit směrem k domovu. Ze všeho nejdřív, tedy hned po kvalitních běžeckých botách, jsem investovala do sporttestu, který měří tepovou frekvenci. Důležité totiž je vědět, že při vyšší rychlosti spaluje vaše tělo více energie. Jenže při vysoké srdeční frekvenci si svaly berou energii z cukrů a nikoliv z tuků. Jen při správném tempu útočí na vaše tukové polštářky. Pro většinu z nás to znamená udržet srdeční frekvenci na 60 až 70 procentech maxima – to vypočítáte podle vzorce 208 – (0,7 x věk).

1 / 2