28. dubna 2013
Válčíte se špatnou náladou? Bolí vás záda? Vyhoďte lékárničku a místo chemických utišováků zapojte svaly!
1 / 2

Když vás pohltí splín – Plavání

„Pohyb do jisté míry a za určitých podmínek ovlivňuje naše životní naladění a prožívání událostí. Abyste byla spokojená s výsledkem, je důležité správně zvolit jeho druh – v závislosti na pohlaví a konstitučním typu, na tom, zda chcete rozvíjet více své ženské vlastnosti (třeba ladnost, křivky, životní pohodu), či mužské znaky (výkon, vytrvalost, fyzickou sílu, maskulinní tvarování postavy),“ vysvětluje Iveta Kučerová, lektorka systému Mohendžodáro. Výhodou plavání je, že při něm zapojujete veškeré tělesné svalstvo. Nejenže se vám při pravidelných rytmických pohybech rukama a nohama vyplaví do krve endorfiny, ale touhle činností si navíc přičarujete krapet síly. A bonus na závěr: Toxická nálada se ve vodě rozpustí!

Když máte astma – Staňte se bojovnicí!

Stejně jako existuje doba bdění a čas spánku, funguje i čas zapnutí a vypnutí svalů. Poskakování, výpady či výkopy typické pro bojová umění jsou skvělé pro rychlou aktivaci organismu. A následný klid zbraní vede k uvolnění. Krátkodobá aktivita například při boxu nebo karate pomůže lépe využít kyslík zejména ženám trpícím astmatem. Rozpumpovaná krev pak bude efektivněji přenášet životadárný plyn po celém těle. Dalším plusem bojových sportů je, že se provádějí v klimatizovaném prostředí. Astmatičky ocení suchý vzduch stabilní teploty. Při jakýchkoli potížích musíte naslouchat hlavně svému tělu. „Je důležité být vnímavá sama k sobě, znovu navázat spojení se svou moudrostí, jejímž centrem je ženské lůno. Každá nemoc je znamením, že je třeba udělat změnu. Já vedu ženy k tomu, aby se samy uměly rozhodnout, co je pro ně vhodné a co ne, a nesly za to odpovědnost,“ vysvětluje Iveta Kučerová, lektorka kurzů Živá a krásná.

Když vám třeští hlava – Hříšný tanec

Nejlepší prevencí migrén je podle vědců pravidelná aerobní aktivita, jež předčí léky proti bolestem. „Správně zvolený pohyb napomáhá k uvolnění stresu a přispívá k tvorbě endorfinů,“ vysvětluje Iveta Kučerová. Zajděte třeba na hodinu zumby nebo salsy. „Za vyzkoušení stojí i tantrická jóga Mohendžodáro, jejíž součástí je tanec, uvolňování napětí a cvičení asán na rozvíjení ženskosti a radosti ze života,“ radí odbornice.

1 / 2