27. dubna 2013
Stačí jen lehce pozměnit zažitou přípravu jídla a kila půjdou dolů! Přinášíme deset osvědčených a šikovných dietních tipů, které se vám budou při vaření hodit.
1 / 2

Poradíme vám, jak snadno pozměnit přípravu pokrmů a z kalorické bomby udělat lehké jídlo. Ovšem nezůstaneme jen v kuchyni. Bylo prokázáno, že pocit nasycenosti se odvíjí i od toho, jak bylo jídlo naservírováno (viz bod 1.) nebo jak velké si pořídíte nádobí. Zkuste si nakoupit menší talíře a uvidíte, že na ně hned dáte méně jídla. Tento jednoduchý psychologický trik zapůsobí na vaše oči i žaludek. Udělejte z klasické kuchyně jednoduše zdravou a hned zjistíte, co to udělá s vaším tělem.

1. Na talíři dobře aranžujte
Nechcete-li se vzdát knedlíků, rozkrojte je napůl. Vaše oči se nasytí a uvidíte, že ani žaludek nebude protestovat. Je to velmi účinný trik, který si zamilujete jak vy, tak vaše tělo!

2. Podmáslí místo smetany
Místo kysané smetany do polévek vyzkoušejte podmáslí, které je mnohem méně kalorické a zdravější.

3. Zahuštění bramborou
Polévky také snadno zahustíte místo jíšky rozmixovanými bramborami či zeleninou nebo rozmočeným chlebem.

4. ‚Bezpečná‘ šlehačka
Šlehačka je pro dietu hrobem. Zkuste si ale vyrobit její dietní náhražku – smíchejte sáček netučného mléka v prášku, půl šálku ledové vody a jednu lžičku moučkového cukru. Šlehačem ušlehejte do husté pěny. Rozdíl nepoznáte.

1 / 2