22. dubna 2013
Jsou chvíle, kdy se doopravdy vyplatí soustředit na něco jiného, než je ručička váhy. Jaké životní etapy a okamžiky to jsou?
1 / 2

1. Po porodu
Ten malý vetřelec, kterého nadevše milujete, z vás sice odsál spoustu energie, ale tak nějak vám jeho vývoj také přihrál spoustu kil. V šest se vrhnout do posilovny, pak na jógu, odpoledne běhat a dodržovat bedlivě sestavený jídelníček? Takhle po porodu shazovala krásná Kate Hudson. Pravda, úspěšně – za pár týdnů bylo třicet kilo dole, takže je na svých šedesáti, odborníci ale varovně zvedají prst. Tohle je ničení těla! Navíc podle nich nelze za pár dnů shodit to, co tělo nabíralo devět měsíců. Je na vás vyvíjen obrovský tlak a zažíváte velké změny, takže kontrolovat si v té době ještě postavu vás může zbytečně stresovat. Raději to odložte, až váš potomek bude měřit víc než jen 50 centimetrů. Na dietu zapomeňte i v případě, že kojíte, protože nevyvážená strava by mohla ohrozit vaše dítě.
Náš tip: Ještě jste neporodila? Tak na dietu zapomeňte také. Neznamená to ovšem, že tu bonboniéru, na kterou jste dostala tak strašnou chuť, musíte sníst na posezení.

2. Každé pondělí
Takže v neděli si ještě dáte buchtičky se šodó, které upekla vaše báječná tchyně, a v pondělí už strouháte mrkvičku. Tedy jen do té doby, než se cestou ze salátového baru náhodou zatouláte. Do pekárny. A tam si smlsnete na jablečné taštičce. Sice jste si nalhávala, že si tam koupíte celozrnný rohlík, ale zase jste se nechala zlákat… A tak to celé odložíte nejlépe na další pondělí. Experti ze Stanfordovy univerzity v Kalifornii přišli s velmi zajímavým zjištěním – když se dva měsíce přiučujete zdravějšímu životnímu stylu, máte šanci, že se k němu opravdu dopracujete. Zkuste si nasadit informační kúru, navštivte dietologa nebo trenéra, čtěte časopisy, probírejte se internetem… A pak pomalu začněte. Raději dva měsíce přemýšlet, než to pak v úterý hned zase vzdát.
Náš tip: Zhřešila jste? Nenechte se malým neúspěchem zaskočit, ale pokračujte, jako by se nic nestalo.

1 / 2