13. března 2013
Jednoduché cviky zacílené přímo na problémové partie vám zařídí postavu primabaleríny, krásné držení těla a ladné pohyby.
1 / 3

Jasně, chcete mít co nejkrásnější postavu. A tak zběsile poskakujete v rytmu ryčné hudby na hodinách aerobiku, moříte se s činkami, protahujete se na hodinách jógy. Možná ale nevíte, že úplně stejnou službu jako všechny tyhle cviky dohromady vám udělají hodiny tance. Právě teď máte jedinečnou šanci okopírovat triky od profesionální tanečnice. Tyhle cviky můžete směle provozovat doma. A půjdou vám, i když si o sobě myslíte, že máte obě nohy levé. Budete zírat, jak pevné a pružné tělo si do několika týdnů vypracujete.

Tajemství spočívá ve faktu, že baletky vždycky procvičují několik svalů najednou. Právě proto se pyšní tak ladnou a souměrnou postavou. Při tanci se navíc naučíte koordinovat pohyby, takže budete působit vznešeně a získáte nádherné držení těla. Výsledek se dostaví brzy: Obrovsky vám stoupne sebevědomí. Následující cvičení v sobě skrývá prvky baletu, hip hopu i moderního tance. Zabere vám asi půl hodiny. Celou dobu nezapomeňte udržovat stálé tempo. Sadu si servírujte obden a nejpozději za šest týdnů na vás začnou v zrcadle pomrkávat výsledky. Oblékněte si něco pohodlného, pusťte si muziku – lekce tance začíná.

1. Baletní plié

1. Mírně se rozkročte s rukama podél těla, dlaně lehce směřují k sobě, paty přibližně kopírují úroveň ramen. Špičky chodidel vytočte ven.
2. Rozpažte, držte rovná záda a pomalu pokrčte nohy v kolenou – měla byste dostat koleno přímo nad prsty u nohou. Pak spusťte paže dolů. Až se budete zvedat, zatněte hýžďové svaly. Opakujte patnáctkrát ve třech sadách.
Na co je to dobré: Cestou dolů posilujete vnitřní stehenní svaly, které se těžko zpevňují; když se zvedáte, zapojujete zadek.

1 / 3