26. října 2010
Kdybyste se zeptali, jaký orgán v těle je nejdůležitější, většinou byste uslyšeli, že srdce. Je proto logické, že péči o něj nesmíme zanedbávat a měli bychom ovlivnit, co se dá.
1 / 2

Přinášíme vám pár užitečných zásad:

1. Najděte si chvilku pro sebe
Naučte se ve svém zájmu zvládat nervo­vé vypětí a stres a nezapomínejte na dostatek spánku a odpočinku. K tomu vám pomůže i klidný start do nového dne.

2. Tajemstvím zdraví je rovnováha
Energetický příjem (jídelníček) by se měl rovnat výdeji (pohyb). Spočítejte si, kolik energie, jednotlivých živin a cholesterolu obsahu­je ten váš.

3. Tuky jen ‚dobré‘
Tuky by měly tvořit až 35 % přijaté energie. Převažovat ale musí ty ‚dobré‘, tedy kvalitní rostlinné oleje a jejich produkty, ty pomáhají snížit hladinu cholesterolu v krvi.

4. Pozor na cholesterol
Je důležité omezit příjem cholesterolu. Vyhýbejte se tukům živočišného původu a mastným pokrmům.

5. Zařaďte vlákninu
Vláknina snižuje cholesterol, podporuje trávení a peristaltiku střev. Proto jezte celozrn­né pečivo, cereálie, luštěniny, ovoce, zeleninu.

1 / 2