25. října 2010
Skliďte s úrodou jablek hezčí postavu! Vsaďte na ovoce, které vypadá obyčejně, ale umí zázraky.
1 / 2

Prospěšnost jablek v souvislosti se zdravím došla lidem už před dávnými lety. Věta: „Jedno jablko denně a obejdete se bez lékaře,“ je známá už od předminulého století. A zakládá se na pravdě. Jablka mají mnoho cenných vlastností, které nejen upevňují zdraví, ale přímo působí také na hubnutí.

Náš tip: Až si půjdete vybírat šťavnaté plody, vydejte se raději s prou­těným košíkem na trh než do supermarketu. Je vědecky dokázáno, že lidem nejlépe vyhovuje ovoce, které vyroste v jejich zemi. U prodejců na trhu máte také větší záruku, že neošetřili svou úrodu nadměrně příliš velkým množstvím chemikálií.

Proč po nich zhubnete

Hned z několika důvodů, které se vzájemně doplňují. Jablka obsahují enzymy povzbuzující látkovou výměnu. Nejdůležitější (nikoliv však jedinou) takovou látkou je pektin. Stačí dvě syrová jablka denně a metabolismus se prokazatelně nastartuje. Pektin navíc odbourává hladinu ‚špatného‘ cholesterolu a váže na sebe škodlivé olovo a rtuť, které si ‚vytáhne‘ přímo z organismu. Jablka patří mezi nejlepší dodavatele pektinu – konkurovat jim mohou pouze citrusy! Kladné vlastnosti tohoto ovoce se dají klidně brát popořádku rovnou od slupky. Jablka zásadně pouze omyjte a neloupejte. Ve slupce je velké množství vitaminu C, důležitého antioxidantu, který vašim vlasům a pleti nedovolí rychle stárnout. Navíc vylepší odolnost proti rýmě a chřipce v nadcházejících podzimních plískanicích. Vláknina ze slupky je ochranou proti rakovině střev. Dužina je bohatá na vitaminy, minerály, zmíněný pektin a lehce rozpustnou vlákninu upravující činnost trávicího traktu. Z jablečné šťávy zase získáte hořčík, železo (chudokrevné, nezapomeňte), křemík a draslík.

1 / 2