2. prosince 2017
Takhle udržíte stres na uzdě, aby vám neničil zdraví, výkon a radost.
1 / 2

Napište si seznam věcí, které vás tíží, a to v pořadí, v jakém je chcete změnit. Když je odstraňujete postupně, snadněji dosáhnete výsledku.

Mluvte o svých obavách. Když v sobě starosti dusíte, vzniká nezdravý přetlak.

Plánujte. Práci si rozložte, abyste začínala s nejdůležitějšími úkoly a měla na povinnosti dost času (i s rezervou!). Udělejte si pořádek na stole a v poště – hledání zdržuje a znervózňuje.

◆ Po devadesáti minutách soustředění vždy zařaďte krátkou pauzu. Vstaňte ze židle, napijte se, protáhněte se a provětrejte místnost.

◆ Dvě minuty si představujte, že děláte něco příjemného. Příjemné obrazy si navozujte každý den, mozek přepne na pozitivní myšlení.

Mluvte k sobě hezky. Až osmdesát procent vnitřních dialogů soustředíte na své nedostatky. Změňte to a místo „tohle nedokážu“ si šeptejte: „Naučila jsem se těžší věci.”

Dýchejte bránicí. Dlouhé výdechy si dopřávejte alespoň hodinu denně, třeba na zastávce autobusu, v kině nebo ve frontě na poště.

1 / 2