13. června 2015
Zjistili jsme, které asány cvičit, když toužíte zhubnout, uklidnit mysl či posílit svaly!
1 / 3

Z  první hodiny jógy jsem nebyla nadšená,“ líčí svou zkušenost čtyřiatřicetiletá Kristýna z Brna. Chtěla se pořádně zapotit, místo toho spíše ve skupince meditovala. „Podruhé jsem vyrazila na Bikram jógu. A to bylo přesně pro mě! Teplo mi skvěle pomáhá zregenerovat tělo!“ Teď hledá další styl, který by ji oslovil. Každý druh jógy totiž účinkuje trochu jinak. Některý je vhodný, když chcete zhubnout pár kilo, jiný pomůže pročistit organismus nebo ztišit bolesti zad. A objevíte i takový, který zažene stres.

KDYŽ chcete…
… zažít akrobacii
Acro jóga je směsicí jógy, akrobacie a thajské masáže. „Jde o hravý, ale hluboko působící styl jógy, který v České republice zatím není příliš známý. Učíte se společně se svým partnerem ‚létat‘ z pozice do pozice, věřit jeden druhé­mu,“ vypráví Zuzana Klingrová, která vyučuje jógu ve wellness resortu Svatá Kateřina v Počátkách. Partner vám pomáhá lépe se dostat do pozic. Kombinuje se s thajskou masáží, díky čemuž docílíte ještě intenzivnějšího uvolnění.

… zklidnit mysl
Jedná se o terapeutické cvičení pozic a učení se duchovnímu umění lásky, prožívání lásky skrze krásy země i naší existence. Na tuto jógu si zajděte, když chcete více vnímat duchovní podstatu světa. „Slovo anusara znamená oplývající milostí nebo jít s proudem,“ říká cvičitelka Klingrová. Anusara jóga je kombinací tantrické filozofie, hatha jógy a iyengar jógy.

… dát si do těla
Jedna z nejrozšířenějších forem jógy v západním světě, ashtanga jóga, je fyzicky náročná. V navazujících sestavách, postupně roste obtížnost. Každý cvičí v rytmu svého dechu.

1 / 3