8. září 2017
 | 
Foto: Shutterstock, Gettyimages
Stárnout můžete zběsile rychle, nebo taky skoro vůbec. Stačí vědět, co jíst.
1 / 4

Samozřejmě, že existuje botox, kvalitní krémy proti vráskám a šikovní plastičtí chirurgové, kteří si s lecčím, co čas poškodí, umí poradit. Proč ale raději nezačít „zevnitř“? Budete-li opravdu radikální, můžete se pustit třeba do makrobiotiky (makro-bios znamená v překladu dlouhý život). V takovém případě budete muset úplně změnit své stravovací návyky: vynechat všechno maso kromě rybího, vejce, mléčné výrobky, bílou mouku, cukr, živit se budete především obilovinami, luštěninami a zeleninou… Je to v boji proti stárnutí velice účinné a očistné, ale vyžaduje to plné nasazení, poctivou přípravu jídel a hlavně poznání příslušného systému.

Možnosti tu jsou
Existují potraviny, které, když pravidelně zařadíte do vašeho přiměřeně zdravého jídelníčku, udělají ve věci vaší věčné mladosti zázraky.

Špenát:

Obsahuje kalcium a vitamin K, které zabraňují osteoporóze. Pohár čerstvého špenátu vám dodá až jeden a půl násobek denní dávky. Také obsahuje zeaxantin, lutein, živiny, které posilují zrak, dává tzv. „jiskru v oku“.

Zkuste netradiční kombinaci: salát ze špenátových lístků a jahod. Ty mají také vliv na omlazení organismu, obsahují polyfenoly, které pomáhají udržet bystrost – naše mozkové buňky se totiž během let stávají podobné manželům, kteří spolu dlouho žijí: čím dál míň spolu komunikují. Polyfenoly dokážou znovu rozproudit konverzaci, následkem toho vám to dobře pálí bez ohledu na čas.

Špenátový salát s jahodami
Smíchejte 2 lžíce panenského olivového oleje,
1 lžíci balsamika a 1 lžíci červeného vinného octa, vzniklou zálivkou přelijte čtyři šálky čerstvých mladých špenátových lístků a dva šálky jahod nakrájených na plátky. Posypte dvěma lžícemi nastrouhané fety.
V jedné porci: 110 kalorií, 8 g tuku.

1 / 4