22. června 2012
Alternativní medicína se na hubnutí dívá z trochu jiného úhlu, než jsme zvyklí. Rozhodně při ní nemusíte počítat kalorie jako zběsilí. Jednoduše se stačí některým potravinám vyhnout obloukem a jiné naopak do jídelníčku zařadit.
1 / 4

Agar
Jde o bílý želatinový prášek z mořských řas, který má vysoký obsah jódu. Nahradit jím můžete klasickou živočišnou želatinu, a udělat tak hodně pro své zdraví. Je to bojovník proti vysokému krevnímu tlaku a návalům horka. Agar má nulovou kalorickou hodnotu, a proto si z něj můžete dělat skvělé a hlavně dietní dezerty. 

Brokolice
Královna zeleniny. Obsahuje řadu minerálů, vlákninu. Má protinádorové účinky. Obsahuje vápník a bór, jsou skvělé pro kosti. Draslík snižuje krevní cukr a vitami­nu C má víc než citrusy. Zařaďte ji na svůj jídelníček několikrát týdně a uděláte hodně pro zdraví i pro svou postavu.

Celozrnné pečivo
Vybírejte podle skladby surovin, ne podle tmavé barvy. Ta kvalitu nezaručuje. Pozor na nezdravou bílou pšeničnou mouku! Pečivo celkově omezte. Výměna bílého pečiva za celozrnné nestačí, i když obsahuje víc vlákniny. 

Daikon
Nedokážete se vzdát smažených řízků? Pak si k nim jako přílohu servírujte daikon. Tahle japonská dlouhá ředkev usnadňuje trávení mastnějších jídel. Makrobiotikové tak odstraňují následky hromadění živočišných tuků a hlenů. Daikon, neboli bílou ředkev, seženete v obchodech se zeleninou.

1 / 4