23. května 2012
Tenhle tréninkový plán vám prospěje krok po kroku. Doslova!
1 / 2

Řeč je o sportu, který nevyžaduje žádné zvláštní vybavení, dokonce si ani nemusíte platit drahé členství ve fitnesscentru. Potřebujete jen pohodlné boty, klidně i běžecké, a půl hodinky času denně. A vyplatí se. Díky třiceti minutám ostřejší chůze totiž můžete zhubnout o 3,5 kg a zeštíhlet o 7,5 cm v pase! Nejenže si vytvarujete pás, nohy a zadek, ale půlhodinka chůze vás dokonce ochrání před náhlou srdeční nebo mozkovou příhodou.

Osvojte si techniku
Chůze pojatá jako sport vyžaduje trošku jinou techniku než procházka po obchodech:
● Dělejte krátké kroky, zvedejte ostřeji kolena a došlapujte na prsty.
● Zatáhněte břicho. Když zpevníte břišní svaly a napnete boky, posílíte nejen střední sval hýžďový, ale i kosti. Snažte se držet pánev i boky pevně po celou dobu chůze, prospějete tak zadku i celému trupu.
● Zapojte do chůze ruce. Lehce je sevřete v pěst, ohněte v loktech zhruba do pravého úhlu, držte je u těla a švihejte jimi. Posílíte tak účinek pohybu na spalování.

Stanovte si cíl
Aby se vám úsilí vyplatilo a zúročilo se, potřebujete denně dodržet svou tréninkovou dávku. Doporučuje se nosit tři dny na sobě krokoměr, abyste zjistila, kolik kroků běžně ujdete každý den, a tohle číslo si vezměte jako své výchozí. K němu postupně připojujte další kroky dle tréninkového plánu v tabulce.

1 / 2