2. dubna 2012
Možná tohle cvičení znáte a provozujete ho, možná jste o něm jen slyšeli, a možná ho chcete i vyzkoušet…
1 / 3

Pět Tibeťanů je soubor pěti cviků pocházejících z tibetských klášterů. Jedná se o jógistický systém několika figur, které jsou velmi energizující a mají velký vliv na různé oblasti našeho živo­ta. Některé z nich jsou ‚jen‘ správný tělesný pohyb, zdravé dýchání, odbourávání stresu či kladný přístup k životu…

Jak Pět Tibeťanů prospívá?
Cvičení pomáhají balancovat správnou hladinu hormonů. Pokud všechny endokrinní žlázy fungují v harmonii, tělo má mnohem více energie, vitality a netrpí tolik nemocemi. Mimo jiné zlepšuje pevnost kostí, zbavíte se dvojité brady, zpevníte břišní svaly, pořádně okysličíte tělo a důkladně vyčistíte svůj lymfatický systém.

Kde, kdy a jak cvičit?
Jelikož k provozování Pěti Tibeťanů nepotřebujete žádné pomůcky, cvičit můžete vlastně kdekoli a kdykoli. Stačí vám volný oděv a dobře větraná místnost. Ideální čas je ráno před snídaní nebo večer před spaním. Prokázalo se, že nejlepším počtem opakování každého cviku je jedenadvacet. Doporučuje se ale začít s deseti až dvanácti opakováními každého cviku a počet dále podle své kondice zvyšovat.

První Tibeťan: Káča
Postavte se zpříma a rozpažte ruce rovnoběžně se zemí. Dlaně by měly směřovat směrem dolů, nohy jsou natažené. Otáčejte se kolem své osy ve směru hodinových ručiček jen tolikrát, aby se vám netočila hlava a neudělalo nevolno.
Dýchání: dech by měl vycházet až z břicha. Když se přestanete otáčet, dýchejte zhluboka až se vám přestane točit hlava a vaše rovnováha se vrátí do normálu.
Účinky cviku: vzpřímený postoj dává stabilitu a sebevědomí, otáčením získáte elán, celý den budete v dobré náladě.

1 / 3