30. března 2012
Trpíte depresemi spojenými s pocitem, že na vás ‚něco leze‘? Rozhodně se jim nepoddávejte.
1 / 2

Jarní měsíce jsou obdobím, kdy tělo opouští zpomalený zimní biorytmus a adaptuje se postupně na nový. U řady lidí se to projevuje tzv. jarní únavou. Cítí se malátní a vyčerpaní, častěji bojují s nachlazením, chřipkou nebo angínou, které se navíc mohou opakovat. Příčinou toho jsou především potíže s imunitou. Pomocníků, které po­staví imunitu na nohy, je více. Poradíme vám ty nejúčinnější z nich:

➽ Pomůže především zvýšený příjem vitaminů – ať už v podobě konzumace ovoce a zeleniny, nebo formou potravinových doplňků.

➽ Důležitou roli hraje také tělesná aktivita, která zrychlí průtok krve a tělo pro­čistí od škodlivých látek, které se v něm v průběhu zimy nahromadily. Není nutné trávit celé hodiny v posilovně, efektivní jsou jednoduché cviky, které protáhnou tělo, anebo svižná procházka na čerstvém vzduchu.

➽ Dalším nezbytným krokem je změna jídelníčku. Měla by z něho zmizet tučná a kalorická jídla, bez kterých se naše tělo obejde. Nahraď­te je lehkými, rychle připravovanými pokrmy s vysokým podílem zeleniny a obilnin.

➽  Důležité je také nezapomínat na pitný režim. Je tře­ba pít po celý den, a to pře­de­vším neperlivou vodu.

➽  Stejně nezbytnou zásadou je nepodléhat stresu, který jde ruku v ruce s nedostatkem spánku. Kvalitní spánek je přitom nezbytnou podmínkou důkladné regenerace organismu.

➽ Jednou z nejúčinnějších možností, díky níž se dají překonat potíže s imunitou, je systémová enzymoterapie. Pomáhá posilovat přirozené mechanismy, jimiž tělo samo bojuje s infekcemi. Příprav­ky systémové enzymoterapie se dobře osvědčují i při léčbě zánětů, které bývají často způsobené právě oslabenou imunitou, anebo vznikají po úrazu či operaci.

1 / 2