27. března 2012
Nemusíte se omezovat jen na ploché podrážky, i na jehlách si můžete zdravě hovět! Ukážeme vám, co si ale musíte ohlídat, abyste i s vyššími podpatky dobře pochodila.
1 / 2

Pro nádherné střevíčky máme slabost, jenže pak ty následky! Odřené nárty, puchýře na patách, kuří oka, omačkané prsty, brnění nervů nebo tvrdá kůže na chodidlech. A to není to nejhorší, co vám krkolomné boty můžou nadrobit. Nošení vratkých střevíčků doslova odnášejí kolena a záda a trpí kvůli nim i kotníky, které si navíc můžete snadno vyvrtnout. Deseticentimetrové jehly si proto nechte jen na speciální příležitosti a mrkněte, jaké boty vám neublíží.

5 opěrných pilířů

Nemusíte se vzdávat podpatků, ale pohlídejte si, aby boty, které chcete často nosit, dodržovaly těchto pět pravidel:

1. Nemíří moc vysoko
Podpatky do tří centimetrů noze neškodí, dejte ale pozor i na to, jaký mají tvar. Na moc úzkých podpatcích (i když jsou nízké) se tělo neustále mírně kymácí, což může škodit šlachám.

2. Podrážka je jako bavlnka
Přes tenkou podrážku cítíte na zemi každý kamínek, ale hlavně vůbec netlumí otřesy při rychlé chůzi po dlažbě nebo jiném tvrdém povrchu. Lepší volbou jsou silnější platformy a podrážky s hrubším vzorkem. Oblíbené střevíčky, které nesplňují požadavek ohledně podrážky, si můžete dát v opravně obuvi měkce podrazit.

3. Mají kožený vnitřek
Boty s kůží uvnitř jsou pohodlné, ale taky nejzdravější, protože v nich noha dýchá. Nejlepší jsou modely s měkkou kůží, ideálně vycpané, protože si je můžete vzít i bez silonek, aniž vás budou dřít. Navíc při chůzi zmírní tlak na chodidla. Hodně tvrdou výstelku raději změkčete speciálními vložkami.

1 / 2