22. března 2012
Pro všechny, kdo chtějí zhubnout nebo se jen cítit svěží, máme pět žhavých favoritů pro očistu těla!
1 / 2

Chřest

Málokterá delikatesa je tak zdraví prospěšná jako chřest. Kyselina listová, draslík, vitaminy A, C a K a mnoho dalších. Báječný je také jako zdroj vlákniny, z jednoho šálku chřestu jí získáte 4 g – 14 % denní potřeby. Stogramová porce má pouhých 22 kcal, takže si ho můžete dopřávat, co hrdlo ráčí. Tepelná příprava chřestu patří zpravidla do skupiny nízkokalorických, což je další výhoda. A pozor – nejhodnotnější a nejchutnější úlovky najdete na pultech od poloviny dubna.

Jahody

Určitě jste je viděli v obchodech celou zimu, ale upřímně řečeno – ty většinou nejsou ono. S prvním jarním sluníčkem chutnají mnohem lépe. Šálek jahod má jen 49 kalorií, ovšem spoustu vitaminu C. A když připočítáte ještě 12 % vlákniny, má-te několik dobrých důvodů, proč čerstvé jahody nakrájet do ranní porce obilovin, v poledne do ovocného salátu a večer je rozmixovat do osvěžujícího smoothie nápoje.

Rukola

Pikantní lístky podobné pampelišce jsou podle italských kuchařů nejlep­ší hned zjara, kdy je jejich chuť díky chladnějšímu počasí jemnější a mé­ně ostrá. S rukolou nešetřete při přípravě salátů ani těstovin, v podstatě ji můžete přidat téměř všude. Pár natrhaných lístků báječně osvěží váš oblíbený kuřecí salát a celý šálek rukolových lístků má zanedbatelné 4 kalorie! Stejně jako ostatní listová zelenina je rukola bohatou zásobárnou kyseliny listové a vitaminu A a C. ‚Céčka‘ obsahuje dokonce víc než ostatní druhy zelených salátů.

1 / 2