25. února 2012
Tanec, plavání a jízda na koni – její tajné zbraně.

Drobná tmavovláska z upírské ságy Stmívání Kristen Stewart (21) se od běžných hollywoodských hereček odlišuje třeba tím, že ani poté, co její popularita raketově vzrostla, nepropadla kultu superštíhlosti, nenasadila některou ze šílených diet ani si nezadělala na poruchu příjmu potravy. Naopak, 1,68 m vysoká a 52 kilo vážící herečka na to jde rozumně. Má prý dva triky: zaprvé přesně dodržuje pravidelnost jídla, zadruhé: k obědu vypije velkou sklenici čerstvého grapefruitového džu­su. Ani s fitness plánem si hlavu příliš neláme. Její nejoblíbenější cvičení je jízda na koni, které se oddává na rodinné farmě v severní Kalifornii. Miluje plavání, surfování a tanec, a jelikož tyto ‚zdravé‘ koníčky jsou běžnou součástí jejího života, pyšní se krásným štíhlým tělem. Vyjímku udělala jen kvůli roli Sněhurky v novém filmu Snow White and the Huntsmen. Své křivky se rozhodla zdokonalit pomocí krabičkové diety.

Žádná ranní hladovka!

Přestože je to základní věc, kterou vám řekne každý výživový poradce, spousta lidí se stále při hubnutí dopouští jedné z nejčastějších chyb. První jídlo si dá až během dopoledne v práci, v horším případě jejich jídelníček začíná až obědem. U někoho to má na svědomí obvyklý ranní shon, jiný se vymlouvá, že ráno nemá hlad, někdo dokonce jídlo po ránu vynechává úmyslně, aby se ‚nerozežral‘ a během dne pak jedl méně. Každopádně se prostě mylně domnívají, že redukce nadbytečných kilogramů se obejde bez snídaně. Opak je však pravdou. Snídaně tvoří až 25 % z našeho celkového denního přijmu a při jejím
vynechávání si uškodíte, protože:
■ jste celý den více unavení, nemáte potřebnou energii ani chuť na sport, bez kterého se hubnutí neobejde
■ během dne potom vyhledáváte kaloričtější druhy pokrmů nebo sníte mnohem větší porce jídla
■ celkový energetický výdej je snížený, protože tělo se z důvodu chybějící energie nastartuje mnohem později.
Snadno se tak může stát, že přes veškeré omezování a cvičení nehubnete tak, jak byste si představovali a jak byste očekávali. „Lidé, kteří vynechávají jídlo a nejedí pravidelně, se často nacházejí v pásmu nadváhy či obezity, přestože mají normální příjem energie,“ potvrzuje riziko i Nikola Hanyšová ze STOBu.