20. února 2018
Zapomeňte na univerzální cviky. Cvičení musí vaší postavě padnout.

Hruška

Jak se poznáte?
Už od pravěku je ženská postava ve tvaru hrušky symbolem plodnosti.

• Mezi ženami se tento typ postavy objevuje nejčastěji.

• Poznáte se podle širokých boků, kulatého zadečku a plných stehen. Ramena mívají ženy s postavou ve tvaru hrušky úzká – stejně jako hrudník. Pokud má hruška také ochablé bříško, působí dojmem nadváhy, přestože tomu tak není.

• Potřebujete zdůraznit ramena a odbourat tuk na bocích a zadečku.

• V oblečení se raději vyvarujte velmi krátkých sukní. Stejně jako příliš těsného, odhalujícího oblečení.

• Hrušce hrozí ukládání tuků. Abyste tomu zabránila, jezte často a po malých dávkách. Na jídelníčku byste měla mít ovoce a zeleninu.

Stahování ramen – ramena, záda. Posaďte se na židli s chodidly na šířku boků, chcete-li zapojit do cviku také nohy, pouze zadřepněte. Stehna a lýtka musí tvořit pravý úhel. Záda držte v rovině a ruce s činkama podél těla. Pokrčte ruce a pomalu zvedejte vzad. 15x.

Protažení zad – na bedra. Lehněte si na břicho, pokrčené ruce, lokty u těla. Špičky chodidel zapřete do země. Pomalu zvedejte horní polovinu těla, až do úplného protažení. Boky ovšem musí zůstat na podložce. Vydržte několik vteřit a pak povolte. Opakujte 5x.

Zvedání pánve – pro hýždě a stehna. Lehněte si s rukama podél těla. Položte mírně pokrčené nohy např. na stoličku. Opírejte se celými chodidly. Postupně zvedejte pánev a vytvořte přímku od kolen až k ramenům. Opakujte 20x.

Kolmé veslování – ramena a paže. Postavte se na cvičební gumu, lehce pokrčte kolena, záda ale držte zpříma. Nyní natahujte oba konce gumy směrem vzhůru před hrudník. Lokty přitom posunujte nahoru, maximálně však do výše ramen. Opakujte 25x.