14. prosince 2013

● Neuždibujte
Dietologové odhadují, že téměř tři čtvrtiny populace celodenní uždibování a ujídání podceňují. Stačí se mrknout na velkorysé kalorické hodnoty oříšků nebo sušeného ovoce a musí vám být jasné, že se tento pokyn netýká pouze cukroví. Uždibovat je povoleno pouze ovoce a zeleninu. Například banány, ananas nebo hrozny jsou sice také poměrně sladké, vláknina z nich ovšem zasytí.

Vánoční tabulka kilojoulů
Z hlavního menu
● 200 g bramborového salátu 3 532 kJ
● 200 g vlašského salátu 2 084 kJ
● 250 ml hovězího vývaru 160 kJ
● 250 ml rybí polévky 1 103 kJ
● porce smaženého kapra (250 g) 2 139 kJ
● porce smaženého řízku (100 g z kýty) 2 109 kJ
● 100 g vánočky (menší kousek) 1 516 kJ
● 100 g jablečného štrúdlu (cca 5 cm široký) 1 997 kJ

100 g cukroví
ořechy plněné krémem 2 033 kJ
vanilkové rohlíčky 2 437 kJ
kokosové kuličky 2 101 kJ
linecké s marmeládou 1 900 kJ

100 g sušené ovoce a ořechy
datle 1 150 kJ, fíky 970 kJ, hrozinky 960 kJ, banány 1 360 kJ, jablka 1 070 kJ, meruňky 1 000 kJ,  švestky 1 020 kJ, arašídy 2 510, kešu 2 530 kJ, kokos strouhaný 2 540 kJ, kokos čerstvý 1 530 kJ; lískové 2 870 kJ, mandle 2 590 kJ, para 2 870 kJ, pekan 2 870 kJ, pistácie 2 660 kJ, vlašské 2 820 kJ, kandované ovoce směs 1 120 kJ