14. prosince 2013
Průměrný Čech přibere během svátků tři kila. Poradíme vám, jak na to, aby se vám to letos nestalo.
1 / 2

Vánoce jsou jednou za rok a zkazit si je přesným přepočítáváním kalorií by byla škoda. Přesto je dobré vědět, jaké kalorické hodnoty zhruba mají tradiční sváteční pamlsky, abyste si jejich konzumaci mohla vhodně rozvrhnout. K tomu, aby dospělá žena zůstala přibližně na své původní váze, musí zůstat v mantinelech kalorické spotřeby zhruba osm až deset tisíc kilojoulů. Nahlédněte do tabulek na této stránce a přidržte se i pětice užitečných triků na udržení váhy.

Spěte jako jezulátko
Nevyspalí nebo vystresovaní lidé dostávají z mozku přímé pokyny ke konzumaci nadměrného množství potravin. Tělo se tak snaží vyrovnat s přívalem stresových hormonů. O vánočních svátcích se tedy snažte i svátečně vyspat.

● Zůstaňte v pohybu…
Pokud se během svátků nedostanete přímo ke sportu, nezapomeňte alespoň na procházky. Jsou pro vaši linii důležitější, než si možná myslíte. Venčením psa svižnější chůzí spálíte 1000 – 1500 kJ za hodinu. A když se vydáte do kopce, tak je to až 2 920 kJ.

● … ale k jídlu si sedněte
Zásadně nejezte v poklusu. Ke každému jídlu v klidu usedněte. Jednak spíš poznáte, kdy už máte dost a zbytečně se nepřejíte. A za druhé získáte čas dlouho a důsledně žvýkat. Jen dostatečným žvýkáním se totiž v mozku spustí výroba hormonů signalizujících sytost.

1 / 2