24. února 2018
Toto mrazivé období dietě zrovna příliš nenahrává. Metabolismus člověka totiž oproti dalším ročním obdobím pracuje pomaleji a organismus potřebuje větší zásoby energie, které si také bedlivě střeží.

Co jíst

Tělo vyžaduje větší porce, tak mu vyjděte vstříc a dopřejte mu je. Ale pozor na jejich složení! Rozhodně to neznamená dát si k snídani navíc dva rohlíky silně namazané máslem a po obědě ještě velký dort se šlehačkou. Organismus sice sacharidy potřebuje, ale myslete přitom na své zdraví a kombinujte je nejlépe s bílkovinami. Snídejte jogurt s cereáliemi a čerstvým ovocem, případně plátek celozrnného chleba. Využívejte nízkotučný tvaroh a připravte si z něj pomazánky (se šunkou, s ředkvičkami, s petrželkou). Na povzbuzení unaveného organismu si ráno vymačkejte čerstvou šťávu z pomerančů, grapefruitů nebo mandarinek. Nezapomínejte na rýži, mořské a sladkovodní ryby, kuřecí maso.

Zahřejte se jídlem

Mnoho potravin náš organismus ochlazuje – ten pak nedokáže spalovat tuky, proto je třeba jej znovu probudit k činnos­ti. Pár tipů najdete níže. Jsou diet­ní, dodají vám potřebné vitaminy, minerály a také ztracenou energii.

‚Zahřívací‘ potraviny

✓  teplé zeleninové polévky
✓ obiloviny: rýže, pohanka
✓  maso: kuřecí, skopové, jehněčí
✓  mléčné výrobky: plísňové, kozí a ovčí sýry
✓  ovoce: broskve, třešně, maliny, datle
✓  zelenina: česnek, cibule, pórek, křen, chřest, chilli papričky
✓  ořechy: mák, vlašské ořechy, slunečnicová semena
✓  koření: skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř, kmín
✓  nápoje: červené víno, rýžové víno, káva, zázvorový čaj

Když vás honí mlsná:

Potřebné tuky a bílkoviny tělo získá z ořechů. Ideální je směs z nesolených a nepražených oříšků (arašídy, vlašské ořechy, mandle, kešu, para ořechy). Vyzkoušejte také sušené maso.