16. října 2014
Netrapte svůj žaludek vleklými pauzami, pidi porcemi, čokoládovými orgiemi či nočními zastaveníčky u ledničky.
1 / 2

Americká dietoložka B. Rolls přišla na to, jak se najíst dosytosti a nepřibírat na váze. Člověk sní každý den přibližně stejné množství jídla na váhu, bez ohledu na počet kalorií. Tip na bezbolestné hubnutí tedy je: sníst stejné množství jídla, ale s nižším počtem kalorií. Proto je nutné sledovat nízkou energetickou HUSTOTU neboli kolik má jaká surovina kalorií na jeden gram. Tak např. hroznové víno má nižší energetickou hustotu než rozinky, protože stogramová porce obsahuje 67 kalorií, zatímco stejně těžké množství rozinek 300 kalorií.

Zdravý tuk a hodně vody
Každá z nás si uvědomuje ten rozdíl, kdy se zakousne do chleba s pravým máslem a kdy s odtučněným margarínem. Tuk je totiž nositelem chutí. Při každém hubnutí se musí  tuky zredukovat na minimum, protože představují devět kalorií na gram, zatímco karbohydráty a proteiny jenom čtyři kalorie na gram. To znamená, že 8 dl polotučného mléka má stejné množství kalorií jako 5 dl plnotučného. Nevynechávejte ale tuky zdravé, které potřebuje naše srdce. Patří mezi ně nenasycené tuky schované v oříšcích, rybách, avokádu a olivách.

A nezapomeňte, že tuky by měly tvořit jen dvacet až třicet procent vašich přijmutých kalorií. Výhodou našeho programu je, že voda má ještě větší vliv na energetickou hustotu než tuk a ještě k tomu má jen 0 kalorií. To znamená, že potraviny s vysokým obsahem vody dodávají objem, hmotnost a spolehlivě ukojí žaludek, zatímco po suchých potravinách se pan Žaludek cítí nespokojen.  Hroznové víno má nižší energetickou hustotu než rozinky, protože obsahuje vyšší procento vody. Takže abyste stále svoje špíčky nepřikrmovala, pojídejte pokrmy bohaté na vodu: polévky, dušená jídla, těstoviny se zeleninou a ovocné dezerty. Střežte se jídel s nízkým obsahem šťávy, jako jsou bramborové lupínky, preclíky a sušenky.

1 / 2