12. listopadu 2017
Stárnutí pleti urychluje: pojídání cukrů, tuků, potravin s obsahem solí a konzervačních látek.

Vyvarujte se pochoutek, které působí dehydratačně, velké množství kávy, černého čaje a sladkých bublinkových nápojů.

Zapomeňte na colu a energie drinky. Tělo zbavují vody, ale současně ho obírají o látky potřebné pro zdravou a zářivou pleť.

Nekuřte! Kouření poškozuje kožní buňky i elastinová a kolagenová vlákna. A krom toho popotahováním z cigarety nutíme k činnosti svaly kolem úst, kde připravujeme místo pro první vrásky.

Na tvorbu vrásek má také vliv opalování! Při slunění se vystavujeme ultrafialovému záření (UV záření), které poškozuje pleť mnohem více než kouření. Při tomto záření se tvoří volné radikály, které aktivují enzymy rozrušující kolagen a poškozují buněčné funkce. Pleť stárne rychleji na místech, která jsou slunci vystavena: ruce, krk a obličej.

Co pleti prospívá: zelenina a ovoce (zejména bobulovité ovoce, brokolice, zelí a listová zelenina) obsahují antioxidanty a vitamín C účinné proti tzv. volným radikálům, které ke vzniku vrásek z velké části přispívají. Velmi důležitý je rybí tuk (2 – 3 g denně) – obsahuje tzv. omega-3 mastné kyseliny přispívající k promaštění a výživě kůže. Do jídelníčku klidně zařaďte hořkou čokoládu a jiné pochoutky s vysokým obsahem kakaa. Kakao totiž obsahuje látky, které přispívají k ochraně pleti před poškozením slunečním zářením a podporují výživu kožních buněk. Velice prospěšné je pro naši pleť časté pití tekutin: čistá voda bez bublinek, ovocné a bylinné čaje, zelený čaj a šťávy z ovoce. Pro naši pleť je také velice důležitý spánek.