18. listopadu 2017
Nejlepší je cvičit ráno. Chcete-li hubnout, musíte mít během tréninku prázdný žaludek. Sklapovačky vám zajistí bříško jako ‚pekáč buchet’... Opravdu tomu všemu věříte?
1 / 2

Mýtus první: Cvičení vám nepomůže zhubnout.

Nedávno spatřila světlo světa studie, ve které její autor, John Cloud, tvrdí, že cvičení nepomáhá k hubnutí. Jediným řešením, jak se dá zhubnout, je prý omezit příjem potravy. Podle jeho teorie má totiž cvi­čení neblahý vedlejší efekt – a sice, že se často po dřině v posilovně odměníme něčím dobrým a nezdravým.

Další odborníci ale jeho studii vyvracejí. Podle nich je cvičení účinné ve chvíli, kdy plánujete hubnout v dlouhodobém horizontu. To znamená, jestliže se potřebujete rychle ‚vcucnout‘ do plesových šatů, pomůže opravdu jenom radikální omezení jídelníčku. Pokud však chcete, aby vám štíhlá postava vydržela déle než jeden víkend, je cvičení ideálním řešením. Právě pohyb totiž udrží metabolismus v plných obrátkách, a tak se nemusíte bát, že se kila opět vrátí.

TIP: 7 návyků, které zpomalují hubnutí

Mýtus druhý: Sklapovačky každý den = krásné bříško.

15 minut poctivých sklapovaček denně vám obstará krásné pevné břicho. Bohužel, jde opět o pouhý mýtus. Chcete-li mít břicho jen ‚samý sval a šlachu‘, sklapovačky vám k tomu stačit nebudou. Si­ce dokážou zpevnit břišní svalstvo, tuky uložené v této partii ale nespálí. A to ani v případě, že jich budete dělat rovnou tisícovku denně.

Chcete-l­­­­­­i tedy mít co ukazovat, budete muset v první řadě změnit stravovací návyky a zařadit do svého pohybového programu některé z kardiovaskulárních cvičení. Dokud se nezbavíte tukových zásob, budou vaše pevné svaly jen jedním velkým tajemstvím. A cestou, jak ho odhalit, je úbytek celkového množství tuku v těle.

1 / 2