21. prosince 2010
Ploché bříško, pevné pozadí a štíhlá stehna bez celulitidy si do plavek přeje každá z nás. Zjišťovali jsme, co nového se událo v boji proti celulitidě.
1 / 2

Nevyvážený životní styl nemůže za všechno!

Nedostatek pohybu, přejídání se, stres, únava, alkohol, kouření…, to nejsou jediné příčiny vzniku celulitidy. ‚Madam‘ je totiž zakódovaná v našich genech.

Tuky páchají škody. V hlubokých vrstvách kůže se usazují nadbytečné tuky. Vyvíjejí tlak na pokožku, a zhoršují tak její strukturu…

Strava, pití, pohyb

V rámci boje proti celulitidě se doporučuje změna stravy. Většina z nás tento úkol pojme zodpovědně a ze dne na den se rozhodne držet dietu, v horším případě hladovět. Na hladovění rychle zapomeňte! Není zdravé a vede k dalším, ještě horším komplikacím. Co se kilogramů týče, hrozí tzv. jo-jo efekt, následovaný ochabnutím tkání pokožky.

Nevíte-li si s přenasta­vením jídelníčku rady, vyhledejte odborníka. Poradce na výživu vám sestaví jídelníček na míru. Nezapomínejte ani na pitný režim! Dodržujte pravidelný přísun tekutin, pijte alespoň tři litry denně. Ideální je kombinovat neperlivou vodu s neslazenými minerálními vodami s obsahem sodíku, s bylinnými čaji a s ředěnými ovocnými nebo zeleninovými šťávami.

Naordinujte si pohyb!

Jezdíte do práce autem nebo městskou hromadnou dopravou? Zkuste to někdy změnit a vyrazte ráno dříve a pěšky. Stoupáte do kanceláře zásadně výtahem? Zapo­meňte na něj a vydejte se po schodech… Pokud nenávidíte prostředí fitness center, naordinujte si pravidelné procház­ky, které pak postupem času přerostou v příjemný rekreační běh. Baví vás pohyb v přírodě? Máte vyhráno. Na celulitidu ‚platí‘ již zmiňovaný běh, rychlá chů­ze, jízda na kole či na koni, bruslení a plavání.

1 / 2