8 způsobů, jak zaručeně zahnat hlad

Podle odborníků na výživu je nejdůležitější - nikdy netrpět hlady!

chuť na jídlo

zahnat hlad

chuť na sladké

hlad

1. Hlad je převlečená žízeň
Denně byste měla vypít 2 až 3 litry neperlivých tekutin. Během léta se nemusíte bát vypít ještě něco navíc. Máte-li pocit hladu, zkuste si dát pro začátek sklenici vody nebo bylinkového čaje. Možná máte hlad jenom proto, že jste od rána měla pouze šálek kávy. Pokud  pijete málo, navíc si zahráváte se zdravím. Hrozí únava a křeče.

2. Nenechte si kručet v břiše
Podle všech odborníků na výživu je hlavním pravidlem správného stravování nikdy netrpět hlady! Máte-li pocit, že už vám bude co nevidět kručet v břiše, obratem zakousněte něco malého. Mrkev, jablko, müsli tyčinku, prostě něco malého, co vám utiší chuťové buňky. Necháte--li to zajít příliš daleko, určitě brzy vymetete celou lednici.

3. Snídaně je grunt
Jak se ráno najíte, takový bude celý den. To ovšem neznamená, že se přejíte k prasknutí. Vsaďte na kvalitní cereálie, které vás dostatečně zasytí a hlavně zabrání poklesu krevního cukru na celé dopoledne. Právě tenhle pokles má na svědodmí pocit hladu, přestože jsme před chvílí dojedli.

4. Jezte pravidelně, ale málo
Chcete-li předejít pocitu hladu, hlídejte si pravidelný příjem malých dávek jídla. Nejenže tím pořádně rozběhnete metabolismus, ale hlavně zabráníte kručení v břiše a následně nekontrolovatelným „žranicím“ ve fast foodech. Podle odborníků na výživu je zásadou každé diety „nikdy netrpět hlady“.

Autor: Style
Foto: Shutterstock,
Rubrika: Krása & Móda