Zelený pomocník při hubnutí

Vypadá jako zelenina, ale patří mezi ovoce. V posledních letech se těší stále větší oblibě. Ano, řeč je o avokádu.

Avokádo je výborný parťák při hubnutí. Dá se kombinovat se vším, sladkým, slaným, vařeným, syrovým…

Ovoce plodnosti

Aztékové nazývali avokádo ovocem plodnosti, Indové zase máslovým ovocem. Z hlediska zdraví představuje bohatý zdroj vitaminů (A, C, E i skupiny B) a minerálních látek (hořčík, draslík, fosfor a měď). Neobsahuje žádný cholesterol a obohatí vás o vlákninu. Má také vysoký obsah antioxidantů a silné protizánětlivé účinky.

Nenahraditelný pomocník

Avokádo doporučuje většina odborníků na hubnutí, i když má poměrně vysoký kalorický index. Obsahuje však příznivé tuky. Díky zmiňované vláknině lze říct, že pocit hladu se dostaví mnohem později než jste zvyklá. Avokádo také pomáhá při rychlejším spalování tuků.

Jak ho jíst?

Způsobů konzumace je nespočet. Avokádo se skvěle hodí do zeleninových i ovocných salátů, na pomazánky a dipy, omáčky i dezerty. Nejlepší je používat avokádo v syrovém stavu, v této podobě je nejzdravější.

Výběr

Pří nakupování avokáda dávejte pozor na okolí stopky, kde se často tvoří plíseň. Zralé avokádo by mělo být trochu měkké (ověříte to tak, že do něj mírně zatlačíte prst a ono se mírně poddá)

Rady

  • Loupání má svá pravidla. Nejprve plod rozřízněte podél pecky a opačným krouživým pohybem obě poloviny oddělte. Lžičkou vyloupněte pecku (odvážní do ní mohou lehce zaseknout nůž). Poté obě poloviny rozdělte na poloviny, čtvrtky pak velmi jednoduše oloupete buď nožem nebo rukou.
  • Pokud avokádo nespotřebujete celé, dejte jej do potravinářské fólie a uložte do lednice.
  • Nechtěnému zhnědnutí zamezíte pokapáním citronovou šťávou nebo limetkovou šťávou.
Autor: jpž e
Foto: Shutterstock,
DISKUZE KE ČLÁNKU
DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY Volný čas